Náš tým učitelů
Jsme profesionálové, žádní brigádníci!

autor projektu
Josef Kvasničák
- 2014-2021 výuka na elitním pražském Gymnáziu Jana Keplera
- celonárodní zjišťování výsledků vzdělávání pro Českou školní inspekci
- výroba testů z matematiky pro SCIO
- příprava a hodnocení přijímacích zkoušek na pražská gymnázia

Stanislav Zajíček
31 let praxe,
nyní Gymnázium Matyáše Lercha (Brno)
2004 Zlatý Ámos (finále)
2009 Cena hejtmana JmK za soustavné inspirativní vedení studentských divadelních souborů
2011 Zlatá medaile v programu EU Lifelong Learning Programme
2012 a 2015 cena Labyrint světa udělená Vzdělávací nadací Jana Husa
2019 Global Teacher Prize (semifinále)
2023 Global Teacher Prize (finále)
- spoluautor úspěšného podcastu o literatuře Buchty čtou (Radio Wave)
- spoluautor učebnice Hantec snadno a rychle (vyd. 2023)
- 2018–2020 (Mladá fronta Dnes) komentované modely maturitních didaktických testů z českého jazyka a literatury

Bohdan Hladký
19 let praxe, nyní ZŠ a MŠ Otnice
- od r. 2010 vedoucí přírodovědné sekce
- 2010-2012 hlavní koordinátor a metodik projektu Výuka v blocích
- od r. 2013 vedení přípravných kurzů matematiky na SŠ
- 2021 Zlatý Ámos (finále)
Povolání učitele mě naplňuje a nutí neustále na sobě pracovat. Myslím, že učitel by měl být pro své žáky takovou SUPER STAR:
S (systematičnost): ve své práci má nsystém
U (učit): děti něco opravdu naučí
P (pozitivní přístup): má radost z učení a poznávání a radost předává dál
E (empatie): zná potřeby svěřených dětí
R (rozmanitost): každý žák je originál, je tedy potřeba využívat různé metody a formy práce
STAR: Učitel je hvězdou, která svítí dětem na jejich cestě za poznáním. (Udává správný směr.)

Hana Hrušťáková
19 let praxe (Praha)
aktuálně na rodičovské „dovolené“
- učitelka českého a anglického jazyka, dramatické výchovy, výchovy k občanství
- koordinátorka školního vzdělávacího programu ZŠ
- manažerské pozice v ZŠ a jazykové škole
- prozkoumávání pedagogických přístupů v rámci vzdělávacích mobilit v Anglii, Severním Irsku a Finsku
- bohaté zkušenosti s online výukou i individuální výukou
Chyb při učení se není třeba bát. Právě ony nás mohou posouvat dál a otevírat nám cestu k dalšímu poznávání světa. Prostě to stačí příště zkusit o trochu lépe a být trpěliví. Někdy se úspěchy nedostaví hned.

Lenka Březinová
- 2018 Výrazná pedagogická osobnost roku
- 2019 nominace Global Teacher Prize Czech Republic
- spoluautorka učebnic Čj pro 1. stupeň (Fraus)
- vedení seminářů na Konferencích učitelů (Fraus)
- dlouholetá fakultní učitelka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
- výchovná poradkyně pro 1. stupeň
- vedoucí metodického sdružení 1. stupně ZŠ

Ilja Doležalová
Klasické gymnasium a Biskupské gymnázium v Brně
Prošla jsem všemi typy škol, ale nejdéle jsem působila na gymnáziích nejen ve funkci ředitelky (KG), ale i jako vedoucí sekce ČJ na Klasickém gymnasiu a Biskupském gymnáziu v Brně.
Mám bohaté zkušenosti s přípravou žáků na střední školy i s tvorbou testů z Českého jazyka a literatury.
Učím ráda, výuka není pro mě pouhou profesí, je mým skutečným koníčkem. Mou zásadou je: Výuka musí být živá, nikoliv uspěchaná. A hlavně – žáky nepřetěžujme, neunavujme, ale naučme!

Denisa Gottwaldová
- vedení přípravného kurzu na ZŠ Jana Broskvy

Markéta Haisová
- mnohaleté vedení přípravných kurzů prezenčně i on-line

Veronika Hurtová
16 let praxe
Gymnázium Hladnov (Ostrava)
- učitelka českého jazyka a hudební výchovy, zpěvačka
- metodička prevence
- vedoucí předmětové komise český jazyk
- dříve státní hodnotitelka maturitních slohových prací
- neustále nespokojená učitelka hledající nové přístupy a metody ve vzdělávání
Být v kontaktu se studenty gymnázia je pro mě každodenní výzvou – mám ráda pestrost a kreativitu ve své profesi a také dobré vztahy, které si s dětmi užíváme. Nikdy mě nepřestanou překvapovat a bavit. A nikdy se díky nim sama nepřestanu učit… 🙂

Iveta Vitouchová
- zkušenost s prací asistenta pedagoga
- zkušenosti s žáky s poruchou autistického spektra a s žáky nadanými na matematiku
- druhým rokem jsem zapojena do Národního plánu doučování

Michaela Kafková
- 12 let: přípravné kurzy k přijímacím zkouškám pro 9. třídu
- praxe s individuálními, skupinovými i online lekcemi
- vedoucí pedagogických praxí začínajících učitelů
- zajišťování češtinářské olympiády nebo recitačních soutěží

Hana Procházková

Eva Dvořáčková
- 4 roky vedení přípravného kurzu pro žáky 9. tříd
- metodička prevence
- 2021/2022 3. místo s žáky 8. třídy v projektu Příběhy našich sousedů (pro Paměti národa)
- vede žáky v soutěžích zaměřených na ČJ: Babylon, olympiáda, Souboj čtenářů

Růžena Holubová
9 let Gymnázium Ivana Olbrachta (Semily)
7 let Gymnázium Litoměřická (Praha 9)
- autorka Youtube kanálu Růžová matematika – příklad dobré praxe (za covidu) uváděný na stránkách školského odboru magistrátu Prahy
- přípravné kurzy Gymnázia Litoměřická
- 4 roky předsedkyní komise matematiky a fyziky
- praxe školní asistentky
- mnoho soukromě připravených studentů na zkoušky na ZŠ, SŠ i VŠ
Ráda hraji na housle a velmi aktivně sportuji. Nejčastěji se věnuji volejbalu, badmintonu a zejména v létě také paddleboardingu. Chovám dvě kočky rasy Ragdoll.

Jana Hatschbachová
- 10 let ve vedení vodáckého oddílu
- učitelství matematiky na Matematicko-fyzikální fakultě UK

Milan Lipták
- vedení matematických kroužků
- vedení žáků 9. tříd k přípravě na přijímací řízení na SŠ
- 2009 Master of Business Administration Senior Executive (Nottingham Trend University)
- 2021 Učitelství pro střední školy (Karlova univerzita)
- od r. 2021 Elixír do škol, Aktivizující výuka fyziky – Příprava a provedení experimentů

Vít Jarolim
- zkušenost s individuální přípravou k přijímacím zkouškám
- spolupráce na vedení přípravného kurzu k přijímacím zkouškám na gymnázia
- bohaté zkušenosti s lektorstvím češtiny (práce s ukrajinskými žáky, vedení kurzu pro studenty Ostravské univerzity, konverzace v českém jazyce pro veřejnost)
- výchovný poradce
- vedoucí v programu The Duke of Edinburgh’s International Award

Libuše Chaloupecká
aktuálně na rodičovské „dovolené“
- organizace literárních a jazykových soutěží a přehlídek pro děti (Demosthenes, Poetické setkání, Scénické čtení, Slam poetry)
- od r. 2017 prezenční i online skupinové lekce přípravy na víceletá gymnázia
- 2022 výuka ukrajinských uprchlíků a jejich integrace do českého vzdělávání
Jsem absolventkou Pedagogické fakulty Karlovy univerzity, mojí aprobací je český jazyk a ruský jazyk.
Na Gymnáziu Na Pražačce už několik let vedu přípravné kurzy pro zájemce o studium na víceletém gymnáziu.
Kromě toho se také dlouhodobě zabývám výukou češtiny pro cizince se zaměřením na rusky mluvící studenty.
Mezi mé zájmy patří literatura, divadlo, příroda, naše fenka Agnes a nyní také syn, se kterým jsem momentálně na mateřské dovolené.

Petra Žižlavská
12 let praxe
nyní Gymnázium Hladnov(Ostrava)
- vedení přípravných kurzů (Čj) pro šestiletá i čtyřletá gymnázia
- účast v projektu Erasmus+
- koordinátorka programu DoFE
- vedoucí předmětové komise anglického jazyka
I když to bude znít jako protřelé klišé, má práce je pro mě opravdu posláním. Mám nutkavou potřebu sdílet se svými studenty zážitky z četby a ukazovat jim tak bohatství, které se v knihách skrývá, aby si mohli vytvořit své vlastní zážitky. Ve snaze držet krok s dobou absolvuji všemožná školení, protože nelze usnout na vavřínech!

Vendula Navarová
- 19 let zkušeností s vedením přípravných kurzů
- mnoholetá zkušenost s vyhodnocováním gymnaziálních přijímacích zkoušek
- garant okresního kola olympiády ČJ
- bohaté zkušenosti s individuální výukou i on-line výukou

Věra Krůsová
24 let praxe
nyní Gymnázium Plzeň, Mikulášské náměstí (Plzeň)
- 2021 ocenění za úspěšnou pedagogickou práci od hejtmanky Plzeňského kraje
- 2018 1. místo v soutěži Plzeňská PUMA (Pedagog Učící Moderně a Atraktivně)
- mnoholetá zkušenost s vedením přípravných kurzů na gymnáziu i individuální přípravou ke zkouškám (SŠ i VŠ)
- od roku 2017 oficiální hodnotitel testů pro Cermat
- okresní garantka matematických soutěží
Učení mě baví a snažím se, aby se se mnou nenudili ani moji studenti. Vítám jejich otázky, protože ten, kdo se umí zeptat, o věcech přemýšlí. 🙂

Lucie Jemelková
21 let praxe
nyní Gymnázium Hladnov (Ostrava)
Učím český jazyk a hudební výchovu a tyto obory jsou zároveň mými největšími koníčky: mám ráda knihy, hudbu a divadlo.
Ráda učím v „klasickém“ i online prostředí. Podílím se na zajišťování akcí pro studenty (olympiáda, recitační soutěž) a podporuji žáky ve vlastní literární tvorbě (literární soutěže, almanach poezie). Spolupracuji s jazykovou školou na organizaci a hodnocení zkoušek z českého jazyka pro cizince.
Dlouhodobě pracuji také jako jazyková korektorka, zaměřuji se především na odborné texty z oblasti společenských věd.

Iva Skybová
- ocenění Výrazná pedagogická osobnost roku (Moravskoslezský kraj)
- dlouhodobé zapojení do mezinárodních projektů: Math4u – metodik; Creative Classrooms Lab; eTwinning; ITEC; Math in English
- autorka projektu English in Math – projekt oceněný Evropskou jazykovou cenou LABEL
- lektorka kurzů pro učitele matematiky (KVIC, SCIO, Hello,…)
- vedení pedagogické praxe budoucích učitelů (Ostravská univerzita)
- dlouholetá zkušeností s vedením přípravných kurzů (SŠ i ZŠ)
- předsedkyně předmětové komise matematiky
- dlouholetá členka Jednotky českých matematiků a fyziků

Tatiana Bašistová
8 let praxe
od r. 2018 ZŠ Donovalská (Praha)
nyní na rodičovské dovolené
- koordinátorka Mateřského centra Domeček YMCA Praha
- vedoucí matematického kroužku
- animátorka na letních dětských táborech
- absolventka kurzů Od skupinové práce ke kooperativnímu učení, Komplexní práce s třídním kolektivem, Manipulativní geometrie
Učila jsem na gymnáziu v Bratislavě. Do Prahy se naše rodina přistěhovala v roce 2008, následovala zkouška z českého jazyka a ověření vzdělání pro učitelskou praxi. Učení je cesta, která začíná narozením a nekončí, ráda ji objevuji spolu s dětmi každého věku.

Markéta Çelik
19 let praxe
Gymnázium Josefa Kainara (Hlučín)
nyní na rodičovské dovolené
- 10 let praxe: autorka a lektorka přípravných kurzů pro 7. a 9. třídy (prezenčně i on-line)
- vedoucí programu DOFE (Mezinárodní cena vévody z Edinburghu)
- organizátorka recitačních a dějepisných soutěží (např. Aréna plná krásných slov)
Snažím se vést studenty k aktivní práci a kritickému myšlení. Nejraději mám, když na otázku proč najdeme správné řešení díky vzájemné spolupráci.

Nela Dušková
4 roky praxe
ZŠ Ostrava – Poruba
- koordinátorka žákovského parlamentu
- koordinátorka výuky žáků s odlišným mateřským jazykem
- výuka ukrajinských uprchlíků v kurzech na Ostravské univerzitě
Práce učitele mě maximálně naplňuje. Ve výuce se snažím klást důraz na vlastní aktivitu žáka a využívat různorodé metody.

Martina Exnerová
9 let praxe na ZŠ v Praze
nyní na rodičovské dovolené
- speciální pedagožka
- metodička prevence
- praxe v Národním plánu doučování
- učitelka českého jazyka pro cizince
- zkušenost s prací asistenta pedagoga
- interní průvodkyně v projektu Demokratická kultura ve třídách podporující bezpečné klima
Mám ráda cestování a čas trávený s blízkými ať už aktivně, nebo u jednoho stolu nad dobrým jídlem. Při výuce dbám na to, aby atmosféra výuky byla pro všechny příjemná a žáci se nebáli na cokoliv zeptat.

Petra Jurčová
10 let praxe
nyní 1. základní škola Plzeň
- 2024 semifinalistka Global teacher prize ČR
- lektorka a metodička programu Začít spolu
- vedoucí metodického sdružení
- metodička prevence
- stáže ve Finsku a Portugalsku
Preferuji aktivní učení v souvislostech. Ráda vyžívám zkušenosti žáků, jejich vzájemné učení, spolupráci v týmu a kreativitu. Největší radost mi dělá, když jsou děti ve škole spokojené, zažívají úspěch, diskutují spolu, argumentují, dokáží přijímat jiný názor a vhodnou formou projevují ten svůj, když se snaží hledat důkazy pro svá tvrzení, podporují se, oceňují a respektují.

Marek Líbal
7 let praxe
nyní křesťanská ZŠ NOE (Pardubice)
- semifinalista Global Teacher Prize 2024
- 5 let vedení semináře přípravy na přijímací zkoušky na SŠ
- kouč reprezentace ČR do 21 let v nohejbalu
Snažím se vytvářet podmínky, aby žáci mohli naplňovat svůj potenciál. Výuku orientuji k integraci jazykové a komunikační složky češtiny, kladu důraz na využitelnost toho, co se učíme, v každodenním životě. Podporuji myšlenku, že píle a snaha jsou více než talent.

Martina Žižlavská
25 let praxe
nyní Gymnázium Lipník nad Bečvou
- od r. 2015 hodnotitelka Cermat testů
- organizátorka přípravných kurzů pro osmiletá gymnázia
- členka okresní komise Olympiády v českém jazyce (Přerov)
- výchovná poradkyně
- vedoucí předmětové komise pro český jazyk a výtvarnou výchovu
Každoročně spolupracuji se žáky na akcích města Lipník nad Bečvou (např. Dny evropského kulturního dědictví). Podílela jsem se na projektech jako Zmizelí sousedé, La Ngonpo, Záložka do knihy spojuje školy atp. Baví mě propojovat výuku jazyka a umění.

Mirka Buršíková
17 let praxe
Nová škola v Domažlicích
ZŠ Glowackého v Praze
nyní 1. základní škola Plzeň
- mnoho let vedoucí přípravných kurzů k přijímacím zkouškám
- provázející učitelka studentů na praxích
- koordinátorka Environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO)
Ve výuce se snažím o vstřícný a respektující přístup. Snažím se žáky motivovat, aby vymysleli svá řešení a předali je ostatním. Ráda vznáším otázky a společně hledáme odpovědi.
Ve volném čase chodím ráda do přírody, do divadla, cestuji. S manželem se ve volném čase věnujeme chodskému folklóru.

Jitka Zapletalová
3 roky praxe
nyní Gymnázium Lipník nad Bečvou
- lektorka prezenčních přípravných kurzů k přijímacím zkouškám
Stále se snažím vzdělávat a rozšiřovat si obzory, proto se připravuji na další učitelskou aprobaci. Při výuce je pro mě nejdůležitější, aby se každý cítil pohodlně a sebejistě. Věřím, že hodiny by měly být také příjemné, proto se vždy s žáky ráda zasměju.
Svůj volný čas vyplňuji cvičením, četbou knížek (hlavně fantasy) a výlety s kamarády a rodinou.

Dana Šipulová
27 let praxe
ZŠ Valašské Meziříčí
- koordinátorka práce s talentovanými žáky
- spoluautorka sbírky Matematický kompas
- spoluautorka pracovních sešitů Fyzika (Taktik)
- vedoucí seminářů k přijímacím zkouškám
„Nejvýznamnějším uměním učitele je probouzet v žácích radost tvořit a poznávat.“
„Pověz mi a zapomenu; ukaž mi a já si vzpomenu; ale nech mne se zúčastnit a já pochopím.“

Lucie Urbancová
7 let praxe
2017–2024 Biskupské gymnázium Brno
2018–2024: ZUŠ Kuřim (hra na klavír)
- mnohaleté zkušenosti s přípravou na přijímací zkoušky CERMAT
- účast na vzdělávacích kurzech DVPP a mobilitách v rámci Erasmu+ (Irsko, Tenerife)
- přední místa studentů v matematických a fyzikálních soutěžích národního i mezinárodního charakteru (matematická olympiáda, fyzikální olympiáda, ESA Moon Camp Challenge, …)
„Žák není nádoba, která se má naplnit, nýbrž pochodeň, která se má zažehnout.“
(Sókratés)

Marie Kubíčková
33 let praxe
1992–dosud Střední průmyslovéá škola elektrotechniky a informatiky v Ostravě.
- 2009 ocenění Výrazná pedagogická osobnost roku
- předsedkyně předmětové komise matematiky
- vedoucí pedagogické praxe studentů učitelství
- lektorka kurzů pro žáky i učitele
- tvůrce a lektor v projektu Math4u
- dlouholetá zkušeností s vedením přípravných kurzů na SŠ

Zuzana Vimrová
22 let praxe
2003–dosud zástupkyně ředitele ve Sportovní soukromá ZŠ (Litvínov)
- 2025 Global teacher prize (semifinále)
- 2023 absolventka kurzu Učitel koučem v Akademii Libchavy
- absolventka kurzů Hejného matematiky, formativního hodnocení
- absolventka všech kurzů Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování (FIE)
Každý žák má potenciál k růstu, pokud dostane podporu, důvěru a inspiraci. Snažím se vytvářet prostředí, které je respektující, motivující a bezpečné – místo, kde se děti nebojí dělat chyby, rozvíjet kritické myšlení a spolupracovat.

Alice Brettová
22 let praxe
zástupkyně ředitele ZŠ a MŠ Človíček (Praha)
- autorka metodických materiálů pro učitele v rámci programu PeaceJam ČR – Dobrodružství s příběhy laureátů Nobelovy ceny míru
- lektorka přípravy na přijímací zkoušky
- 2014-2018 místostarostka obce Hradištko
Kladu důraz na spolupráci, otevřenou komunikaci a praktické využití znalostí. Baví mě hledat s dětmi odpovědi na otázky, které jim dávají smysl a pomáhají v osobním růstu.

Radim Špilka
15 let praxe
nyní 1. soukromé gymnázium v Hradci Králové
Mým cílem je, aby si každý student odnesl z výuky nejen znalosti, ale i radost z učení a smysl pro logické myšlení. Hledám způsoby a metody, které pomáhají studentům dosahovat vynikajících výsledků. Kladu důraz na hluboké pochopení učiva. Sleduji nejnovější trendy a technologie ve vzdělávání a aktivně je implementuji do své výuky.

Lenka Hejduková
23 let praxe
1. soukromé jazykové gymnázium Hradec Králové
- víceletá praxe s přípravou na přijímací zkoušky i maturitu
- koordinátorka školního vzdělávacího programu
- koordinátorka CTM vzdělání
Má profese je i mým koníčkem. Práce s mladými lidmi mě baví a naplňuje. Řídím se heslem: „Neboj se zeptat, když něčemu nerozumíš, i chybou se učíš.“

Tomáš Macháček
5 let praxe
2020–dosud 1. soukromé jazykové gymnázium Hradec Králové
- vedoucí matematicko-fyzikálního klubu
- školní metodik prevence (v přípravě)
Řadu let jsem byl táborovým vedoucím, učitelem na kroužku i doučovatelem matematiky k přijímacím zkouškám. Mezi mé koníčky patří deskové a počítačové hry, jídlo, sport i esport. Moje hlavní heslo: Špatná otázka žáka je jenom ta, která zůstane nezodpovězená.

David Lichtenberg
4 roky praxe
Jiráskovo gymnázium v Náchodě
- certifikovaný hodnotitel Cermat pro testy k přijímačkám i maturitám
- odborný garant okresních kol Matematické olympiády
Matematiku se snažím učit srozumitelně a v klidné atmosféře. Věřím, že když student pochopí souvislosti, začne ho matematika bavit.

Pavlína Ledecká
13 let praxe
2014–2019 Beehive International School
2017–2019 International School of Prague
2019–2025 Deutsche Schule Prag
Věřím, že když mají děti podporu, dokážou víc, než si myslí. Mezinárodní prostředí, stejně jako zkušenosti z dobrovolnictví v dětském domově mě naučily pracovat s různorodými typy žáků – díky tomu nacházím způsoby, jak dětem češtinu přiblížit srozumitelně a smysluplně.
Specializuji se na přípravu ke zkouškám, práci s textem i rozvoj jazykového sebevědomí. Zkušenosti mám také jako školní poradkyně a koučka – pomáhám dětem pracovat s motivací, zvládat stres a objevovat vlastní silné stránky.

Anna Lindnerová
5 let praxe
2020–2022 ZŠ Meteorologická (Praha)
2022–dosud Naše lyceum (Praha)
Učím češtinu a němčinu na alternativní střední škole, kde se snažíme vést výuku partnersky a s respektem k žákům. Mám za sebou FF UK, výuku kurzů němčiny, praxi v České škole bez hranic v Drážďanech a spoustu hodin s dětmi, které mluví jinak než česky. Mluvím rychle, píšu s rozmyslem a ráda svým studentům poskytuji příležitosti k učení, aby se mohli rozvíjet a zároveň měli volnost a prostor. Baví mě momenty, kdy jim jazyk začne dávat smysl. Když zrovna neučím, čtu, cvičím, poslouchám hudbu, chodím do přírody nebo za kulturou a sloužím svým dvěma kočkám.

Helena Lubasová
25 let praxe
2000–dosud Jiráskovo gymnázium (Náchod)
- absolventka programu Erasmus+ (Malta – ACE Practical Methodology Teacher Training Course)
Mám bohaté zkušenosti s doučováním českého jazyka a přípravou na přijímací zkoušky. Jsem přesvědčená, že přípravou lze překonat strach a získat mnoho prospěšného pro další život. Jsem přátelská, nápomocná a věřím v úspěch založený na aktivní spolupráci. Věřím, že: „Kam míří vaše pozornost, tam směřuje vaše energie a tam se objeví i výsledky.“ (Harv Eker)

Jan Kopecký
3 roky praxe
Podještědské gymnázium
- lektor výukové aplikace Přijímačky nanečisto 2024-2025
- příprava a hodnocení přijímacích zkoušek na gymnáziu
- vedoucí v programu The Duke of Edinburgh’s International Award
Mám rád práci v on-line prostoru. Jako student jsem zažil na vlastní kůži příklady špatné i dobré výuky během pandemie. Hodiny v tomto režimu mají být živé, plné hravých metod i aplikací a nemají být odtržené od současného světa technologií a výzev.
Kompetence našeho týmu
- Jsme tým profesionálních učitelů
- Máme mnohaleté zkušenosti s přijímacími zkouškami
- Často jsme přímo autoři přijímačkových testů
- Roky úspěšně pomáháme žákům s přípravou na přijímačky, individuálně i ve skupinách
- Naše motto je přátelskost a podpora