Náš tým učitelů
Jsme profesionálové, žádní brigádníci!
Josef Kvasničák
- 2014-2021 výuka na elitním pražském Gymnáziu Jana Keplera
- celonárodní zjišťování výsledků vzdělávání pro Českou školní inspekci
- výroba testů z matematiky pro SCIO
- příprava a hodnocení přijímacích zkoušek na pražská gymnázia
Připravoval jsem mnoho žáků na přijímací zkoušky a vím, s jakými úlohami bývají největší problémy a co se s tím dá dělat. Výuka matematiky podle prof. Hejného mě naučila vnímat různé přístupy k matematickým problémům – každý mozek je originál a hledá si své cesty. A to je potřeba podporovat.
Zakládám si na partnerském přístupu – moji žáci vědí a cítí, že jsme na jedné lodi.
- spoluautor úspěšného podcastu o literatuře Buchty čtou (Radio Wave)
- spoluautor učebnice Hantec snadno a rychle (vyd. 2023)
Stanislav Zajíček
30 let praxe, nyní Gymnázium Matyáše Lercha
2004 Zlatý Ámos (finále)
2009 Cena hejtmana JmK za soustavné inspirativní vedení studentských divadelních souborů
2011 Zlatá medaile v programu EU Lifelong Learning Programme
2012 a 2015 cena Labyrint světa udělená Vzdělávací nadací Jana Husa
2019 Malá bronzová medaile Masarykovy university pro absolventy vynikající v oboru
2019 Global Teacher Prize (semifinále)
2023 Blobal Teacher Prize (finále)
- mnoholetá zkušenost s tvorbou a vyhodnocováním gymnaziálních přijímacích zkoušek
- vedení přípravných kurzů pro adepty přijímacích zkoušek
- 2018–2020 (Mladá fronta Dnes) komentované modely maturitních didaktických testů z českého jazyka a literatury
Bohdan Hladký
18 let praxe, nyní ZŠ a MŠ Jana Broskvy 3 (Brno)
- od r. 2010 vedoucí přírodovědné sekce
- 2010-2012 hlavní koordinátor a metodik projektu Výuka v blocích
- od r. 2013 vedení přípravných kurzů matematiky na SŠ
2021 Zlatý Ámos (finále)
Povolání učitele mě naplňuje a nutí neustále na sobě pracovat. Myslím, že učitel by měl být pro své žáky takovou SUPER STAR:
S (systematičnost): ve své práci má systém
U (učit): děti něco opravdu naučí
P (pozitivní přístup): má radost z učení a poznávání a radost předává dál
E (empatie): zná potřeby svěřených dětí
R (rozmanitost): každý žák je originál, je tedy potřeba využívat různé metody a formy práce
STAR: Učitel je hvězdou, která svítí dětem na jejich cestě za poznáním. (Udává správný směr.)
Hana Hrušťáková
18 let praxe (Praha)
aktuálně na rodičovské "dovolené"
- učitelka českého a anglického jazyka, dramatické výchovy, výchovy k občanství
- koordinátorka školního vzdělávacího programu ZŠ
- manažerské pozice v ZŠ a jazykové škole
- prozkoumávání pedagogických přístupů v rámci vzdělávacích mobilit v Anglii, Severním Irsku a Finsku
- bohaté zkušenosti s online výukou i individuální výukou
Chyb při učení se není třeba bát. Právě ony nás mohou posouvat dál a otevírat nám cestu k dalšímu poznávání světa. Prostě to stačí příště zkusit o trochu lépe a být trpěliví. Někdy se úspěchy nedostaví hned.
Lenka Březinová
36 let praxe
nyní ZŠ a MŠ Brno, Pastviny
- 2018 Výrazná pedagogická osobnost roku
- 2019 nominace Global Teacher Prize Czech Republic
- spoluautorka učebnic Čj pro 1. stupeň (Fraus)
- vedení seminářů na Konferencích učitelů (Fraus)
- dlouholetá fakultní učitelka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
- výchovná poradkyně pro 1. stupeň
- vedoucí metodického sdružení 1. stupně ZŠ
Ilja Doležalová
Klasické gymnasium a Biskupské gymnázium v Brně
Prošla jsem všemi typy škol, ale nejdéle jsem působila na gymnáziích nejen ve funkci ředitelky (KG), ale i jako vedoucí sekce ČJ na – Klasickém gymnasiu a Biskupském gymnáziu v Brně.
Mám bohaté zkušenosti s přípravou žáků na střední školy i s tvorbou testů z Českého jazyka a literatury. V přípravě žáků na SŠ se věnuji především gramatice a stylistice.
Učím ráda, výuka není pro mě pouhou profesí, je mým skutečným koníčkem. Mou zásadou je: Výuka musí být živá, nikoliv uspěchaná. A hlavně – žáky nepřetěžujme, neunavujme, ale naučme!
Denisa Gottwaldová
5 let praxe
nyní Střední průmyslová škola Brno, Purkyňova
- vedení přípravného kurzu na ZŠ Jana Broskvy
Věřím, že dobrého učitele dělá snaha poznávat nové věci a být ochoten přijímat i názory ostatních, především studentů. Učitelé mají jednu obrovskou moc, a to je nadšení, které mohou přenést na svoje studenty. Za koření vztahu student-učitel považuji humor! Bez humoru by to byla všechno nuda. 🙂
Markéta Haisová
5 let Gymnázium a ZŠ Hello (Ostrava)
- mnohaleté vedení přípravných kurzů prezenčně i on-line
Ve výuce aplikuji principy moderní didaktiky, učím žáky kriticky myslet, hledat souvislosti a připravovat vlastní sociologické výzkumy. Mí absolventi dosahují v didaktických testech vysokých zisků. Jsem zapojená do několika mezinárodních projektů (např. Structured Educational Visit to Schools). Od roku 2009 připravuji svěřenkyně na soutěže ve sportovním aerobiku, jsem instruktorkou aerobiku a školního snowboardingu. Ráda cestuji, sportuji a degustuji dobré jídlo. 😊
Matěj Soukup
7 let Mensa gymnázium (Praha)
13 let Nový PORG (Praha)
nyní 1 rok gymnázia Duhovka a Chodovická
- 3 roky oficiální hodnotitel přijímačkových testů Cermat
- využívá metody responzivní výuky (včetně zapojení IT technologií Plickers, Kahoot, Forms)
- praxe se zobrazovacími aplikacemi jako je Geogebra 2D i 3D
- při výuce využívá se svými žáky výukové weby (Khan Academy, Umimeto, Techambition)
- pro nadanější žáky zajištuje podporu v přípravě na matematické soutěže (Matematická olympiáda, Matematický klokan, Pythagoriáda, Pangea, Matematický náboj, MaSo, Logická olympiáda)
Alena Perušičová
osmileté gymnázium v Praze
- studium moderních metod výuky na PF JČU
- výrazně pozitivní přístup k dětem
- 10 let intenzívní volnočasové práce s dětmi ve věku 11-19 let, včetně celé organizace aktivit
- bohaté zkušenosti analytika z byznysového prostředí (ppm factum, MEC)
- maminka českého olympionika Ondřeje Perušiče
Po a zkušenostech s výukou dle Hejného metody jsem vzala od každého něco a učím způsobem, který děti přijímají pozitivně, matematika je baví.
Práce s dětmi mne těší, proto po letech aktivního výkonnostního volejbalu trénuji nyní další generaci volejbalistek.
Veronika Hurtová
15 let praxe
Gymnázium Hladnov (Ostrava)
- učitelka českého jazyka a hudební výchovy, zpěvačka
- metodička prevence
- vedoucí předmětové komise český jazyk
- státní hodnotitelka maturitních slohových prací
- neustále nespokojená učitelka hledající nové přístupy a metody ve vzdělávání
Být v kontaktu se studenty gymnázia je pro mě každodenní výzvou – mám ráda pestrost a kreativitu ve své profesi a také dobré vztahy, které si s dětmi užíváme. Nikdy mě nepřestanou překvapovat a bavit. A nikdy se díky nim sama nepřestanu učit… 🙂
Iveta Vitouchová
od r. 2018 ZŠ a MŠ Jana Broskvy 3 (Brno)
- zkušenost s prací asistenta pedagoga
- zkušenosti s žáky s poruchou autistického spektra a s žáky nadanými na matematiku
- druhým rokem jsem zapojena do Národního plánu doučování
Při výuce mi jde o to, aby děti matematika bavila. Chci, aby se v hodinách cítily dobře, nebály se chybovat a říct si o pomoc.
Mám ráda přírodu, výlety, běh, jízdu na kole a knihy. Momentálně se ve volném čase nejvíce věnuji trailovému běhu a občas si zaběhnu nějaký běžecký závod.
Michaela Kafková
12 let praxe
nyní Gymnázium v Lipníku nad Bečvou
- 12 let: přípravné kurzy k přijímacím zkouškám pro 9. třídu
- praxe s individuálními, skupinovými i online lekcemi
- vedoucí pedagogických praxí začínajících učitelů
- zajišťování češtinářské olympiády nebo recitačních soutěží
Hana Procházková
14 let praxe
od r. 2009 waldorfská ZŠ a SŠ
od r. 2021 Gymnázium Hladnov (Ostrava)
Miluji slovo „aha“ a ty okamžiky, kdy žákovi docvakne souvislost a možné řešení. Chyby žáků velmi vítám. Na waldorfské škole jsem deset let sbírala zkušenosti s alternativními metodami výuky. Neustále se vzdělávám a navštěvuji různé semináře (MODAM: Motivace v matematice, Užití počítačů ve výuce matematiky, Čtenářská gramotnost jako nástroj kritického myšlení, …). Mám dvouletou zkušenost s vedením přípravných kurzů i s on-line výukou. Podílím se na zajišťování matematických soutěží pro žáky (Klokan). Moc ráda trávím čas v přírodě, na horách, se svými dvěma dětmi. Když mohu, cestuji nebo jezdím na kole.
Eva Dvořáčková
1 rok ZŠ a MŠ Chalabalova, Brno
5 let ZŠ a MŠ Brno, Jana Broskvy 3
- 4 roky vedení přípravného kurzu pro žáky 9. tříd
- připravuje se na metodičku prevence
- 2021/2022 3. místo s žáky 8. třídy v projektu Příběhy našich sousedů (pro Paměti národa)
vede žáky v soutěžích zaměřených na ČJ: Babylon, olympiáda, Souboj čtenářů
Pořád se učím a studuji něco nového… nyní oblast prevence záškoláctví, prevence šikany a kyberšikany, obecně sociálně patologických jevů, psychologie apod.
Mám ráda basketbal a deskové a karetní hry – momentálně Výbušná koťátka, všem doporučuji. 🙂
Růžena Holubová
9 let Gymnázium Ivana Olbrachta (Semily)
6 let Gymnázium Litoměřická (Praha 9)
- autorka Youtube kanálu Růžová matematika – příklad dobré praxe (za covidu) uváděný na stránkách školského odboru magistrátu Prahy
- přípravné kurzy Gymnázia Litoměřická
- 4 roky předsedkyní komise matematiky a fyziky
- praxe školní asistentky
- mnoho soukromě připravených studentů na zkoušky na ZŠ, SŠ i VŠ
Ráda hraji na housle a velmi aktivně sportuji. Nejčastěji se věnuji volejbalu, badmintonu a zejména v létě také paddleboardingu. Chovám dvě kočky rasy Ragdoll.
Jana Hatschbachová
3 roky Gymnázium Na Pražačce (Praha)
1 rok Klasické gymnázium Modřany (Praha )
nyní rodičovská dovolená
- 10 let ve vedení vodáckého oddílu
- učitelství matematiky na Matematicko-fyzikální fakultě UK
U během studia na gymnáziu jsem začala doučovat spolužáky. I díky tomu jsem zjistila, že mě učení baví. Ráda cestuji, jezdím na vodu a pod stan, peču dorty a zákusky. 😊
Milan Lipták, MBA
od r. 2019 ZŠ a MŠ Praha - Vinoř
- vedení matematických kroužků
- vedení žáků 9. tříd k přípravě na přijímací řízení na SŠ
- 2009 Master of Business Administration Senior Executive (Nottingham Trend University)
- 2021 Učitelství pro střední školy (Karlova univerzita)
- od r. 2021 Elixír do škol, Aktivizující výuka fyziky – Příprava a provedení experimentů
Prošel jsem zajímavými profesemi, ale nejvíc mě baví a naplňuje učitelství. Individuální přístup k žákům a srozumitelnost podání učiva mě přesvědčily o tom, že to dává smysl. Pomoci jim v jejich rozvoji a naučit je, že matematika nejsou jenom výpočty, ale také schopnost mluvit, lépe pochopit a hledat jiná možná řešení.
Vít Jarolim
3 roky praxe: lektor českého jazyka pro cizince
2 roky praxe: učitel v Národním plánu doučování
letos Střední zdravotnická škola (Opava)
- zkušenost s individuální přípravou k přijímacím zkouškám
- spolupráce na vedení přípravného kurzu k přijímacím zkouškám na gymnázia
- bohaté zkušenosti s lektorstvím češtiny (práce s ukrajinskými žáky, vedení kurzu pro studenty Ostravské univerzity, konverzace v českém jazyce pro veřejnost)
Do své výuky se snažím implementovat principy badatelské a konstruktivistické výuky s důrazem na vlastní aktivitu a činnost žáka.
Libuše Chaloupecká
od r. 2011 Gymnázium Na Pražačce (Praha)
aktuálně na rodičovské "dovolené"
Jsem absolventkou Pedagogické fakulty Karlovy univerzity, mojí aprobací je český jazyk a ruský jazyk.
Na Gymnáziu Na Pražačce už několik let vedu přípravné kurzy pro zájemce o studium na víceletém gymnáziu.
Kromě toho se také dlouhodobě zabývám výukou češtiny pro cizince se zaměřením na rusky mluvící studenty.
Mezi mé zájmy patří literatura, divadlo, příroda, naše fenka Agnes a nyní také syn, se kterým jsem momentálně na mateřské dovolené.
Petra Žižlavská
11 let praxe
nyní Gymnázium Hladnov (Ostrava)
- vedení přípravných kurzů (Čj) pro šestiletá i čtyřletá gymnázia
- účast v projektu Erasmus+
- koordinátorka programu DoFE
- vedoucí předmětové komise anglického jazyka
I když to bude znít jako protřelé klišé, má práce je pro mě opravdu posláním. Mám nutkavou potřebu sdílet se svými studenty zážitky z četby a ukazovat jim tak bohatství, které se v knihách skrývá, aby si mohli vytvořit své vlastní zážitky. Ve snaze držet krok s dobou absolvuji všemožná školení, protože nelze usnout na vavřínech!
Zuzana Frkalová
3 roky Akademia gymnáuzium (Brno)
Během střední i vysoké školy jsem nabyla mnoho zkušeností s doučováním i přípravou na přijímací zkoušky. Z Hejného metody jsem do svých hodin přenesla některé inovativní přístupy. Během výuky se snažím využívat aktivizující přístupy, které žáky nutí přemýšlet a přicházet na vlastní, originální řešení. Podporuji spolupráci žáků a diskusi nad problémy. Do výuky často zařazuji také neobvyklé logické úlohy a své žáky motivuji k přihlášení do různých matematických soutěží (Logická olympiáda, Matematická olympiáda, Pangea, Matematický klokan…).
Eva Šafandová
36 let praxe
nyní na Gymnáziu
Luďka Pika v Plzni - Doubravce
- 11 let garantka Středoškolské odborné činnosti (Plzeňský kraj)
- od roku 2010 spolupráce s Cermatem (školení maturitních komisařů)
- vedení přípravných kurzů k přijímacím zkouškám na gymnáziu
- spoluautorka učebnice Matematika – přehled středoškolského učiva
- příprava žáků na matematické a fyzikální olympiády a soutěže (Technická olympiáda Plzeňského kraje, Technika má zlaté dno, Dron)
- vedení Kroužku moderních technologií
Jsem matka dvou dětí a babička brzy již čtyř vnoučat. 🙂
A taky náruživá cyklistka.
Pavel Skalný
11 let praxe
nyní Wichterlovo gymnázium (Ostrava)
- od roku 2007 vedoucí skautského oddílu
- 2019 Pedagogická stáž na Czech Academic City Erbil (Severní Irák)
- 2014-2021 výuka matematiky, statistiky a programování (Katedra matematiky a deskriptivní geometrie Vysoké školy báňské)
2008 roční studium Historie na univerzitě ve Würzburgu (Německo)
V roli několikanásobného strýčka a otce jsem si osvojil, že každé dítě je originální a ke každému je třeba přistupovat odlišně. V hodinách matematiky je pro mne důležitá pohodová atmosféra. Mým cílem je, aby žák neměl problém se kdykoli na cokoli zeptat. Pokud to trošku jde, rád studentům ukazuji, k čemu matematika je.
Ve volném čase jsou mou největší vášní ježděni na lodích, hra na kytaru a fitness.
Vendula Navarová
10 let Konzervatoř Plzeň
14 let Gymnázium Luďka Pika Plzeň
nyní 9 let Církevní gymnázium Plzeň
- 18 let zkušeností s vedením přípravných kurzů
- mnoholetá zkušenost s vyhodnocováním gymnaziálních přijímacích zkoušek
- garant okresního kola olympiády ČJ
- bohaté zkušenosti s individuální výukou i on-line výukou
moje motto:
Neboj se zeptat, ráda poradím, vysvětlím. Všechno má řešení.
Věra Krůsová
23 let praxe
nyní Gymnázium Plzeň, Mikulášské náměstí (Plzeň)
- 2021 ocenění za úspěšnou pedagogickou práci od hejtmanky Plzeňského kraje
- 2018 1. místo v soutěži Plzeňská PUMA (Pedagog Učící Moderně a Atraktivně)
- mnoholetá zkušenost s vedením přípravných kurzů na gymnáziu i individuální přípravou ke zkouškám (SŠ i VŠ)
- od roku 2017 oficiální hodnotitel testů pro Cermat
- okresní garantka matematických soutěží
Učení mě baví a snažím se, aby se se mnou nenudili ani moji studenti. Vítám jejich otázky, protože ten, kdo se umí zeptat, o věcech přemýšlí. 🙂
Lucie Jemelková
20 let praxe
nyní Gymnázium Hladnov (Ostrava)
Učím český jazyk a hudební výchovu a tyto obory jsou zároveň mými největšími koníčky: mám ráda knihy, hudbu a divadlo.
Ráda učím v „klasickém“ i online prostředí. Podílím se na zajišťování akcí pro studenty (olympiáda, recitační soutěž) a podporuji žáky ve vlastní literární tvorbě (literární soutěže, almanach poezie). Spolupracuji s jazykovou školou na organizaci a hodnocení zkoušek z českého jazyka pro cizince.
Dlouhodobě pracuji také jako jazyková korektorka, zaměřuji se především na odborné texty z oblasti společenských věd.
Iva Skybová
31 let praxe
nyní Gymnázium Hladnov (Ostrava)
- ocenění Výrazná pedagogická osobnost roku (Moravskoslezský kraj)
- dlouhodobé zapojení do mezinárodních projektů : Math4u – metodik; Creative Classrooms Lab; eTwinning; ITEC; Math in English
- autorka projektu English in Math – projekt oceněný Evropskou jazykovou cenou LABEL
- lektorka kurzů pro učitele matematiky (KVIC, SCIO, Hello,…)
- vedení pedagogické praxe budoucích učitelů (Ostravská univerzita)
- dlouholetá zkušeností s vedením přípravných kurzů (SŠ I ZŠ)
- předsedkyně předmětové komise matematiky
- dlouholetá členka Jednotky českých matematiků a fyziků
a další…
Kompetence našeho týmu
- Jsme tým profesionálních učitelů
- Máme mnohaleté zkušenosti s přijímacími zkouškami
- Často jsme přímo autoři přijímačkových testů
- Roky úspěšně pomáháme žákům s přípravou na přijímačky, individuálně i ve skupinách
- Naše motto je přátelskost a podpora