Pozor, technické informace o systému jsou zastaralé, pravděpodobně to bude v září 2024 vypadat jinak. Není dobré tento manuál studovat v této fázi – nejspíš v srpnu se výrazně změní podoba systému. Platné jsou zde jen informace, které nesouvisejí s technikou.

Manuál pro učitele

LEGISLATIVNÍ PRAVIDLA od 1. 7. 2024

Čerpám z tohoto zdroje.

Limity pro zdravotní a sociální pojištění u DPP (tzn. limity, které nikdo z nás nechce překročit)
Co jsme si mysleli na jaře 2024, už neplatí. Nová pravidla se změnila ještě před začátkem platnosti a od 1. ledna 2025 platí následující: Má-li člověk jen jednu DPP, potřebuje se “vejít” do 10 500 Kč měsíčně. Pak se z výdělku neodvádí nic jiného než 15% srážková daň. Pokud má člověk více DPP, určí se jedna, která je tak zvaně hlavní, a z té se až do 10 500 Kč pojištění neodvádí. Z těch ostatních se pojištění odvádí, pokud je přesažen limit 4 000 Kč. Nikde se nic nesčítá, každá DPP se řeší jednotlivě. Jen u jedné lze aplikovat vyšší limit, u všech ostatních musí být aplikován limit nižší. Každý měsíc může být hlavní DPP jiná.
Co z toho tedy prakticky vyplývá?
a) Vzhledem k velikosti výdělku automaticky předpokládám, že hlavní DPP bude právě ta, kterou máme uzavřenou spolu. To také budu každý měsíc hlásit úřadům.
b) Pokud má učitel jen tuto jedinou DPP, nemusí se touto problematikou nijak dál zabývat.
c) Pro učitele, kteří mají vedle naší DPP ještě nějakou další DPP, je to složitější: Všem svým zaměstnavatelům je potřeba oznámit v předstihu pro každý měsíc, jestli DPP bude hlavníDůrazně prosím, pokud má někdo v plánu naši DPP třeba jen v jediném měsíci nemít jako tu hlavní, oznamte mi to bez odkládání, abychom věděli, na čem jsme, a byli na to připravení.

Dovolená (týká se jen výjimek)
V roce 2024 se nás už týká novinka: zaměstnanci pracující na dohodu o provedení práce mají za určitých podmínek nárok na dovolenou. V našem případě nárok na dovolenou neznamená nic jiného než peníze navíc. V souladu se zákonem se řídíme těmito pravidly:
a) Nárok na dovolenou vzniká po odpracování 80 hodin (tzn. 80 on-line lekcí) v daném kalendářním roce. (Prakticky se to tedy nemůže dotknout lidí, kteří vedou třeba dva nebo tři kurzy.)
b) Nárok na dovolenou vzniká za každých dovršených 20 hodin. (Pokud někdo odpracuje třeba 130 hodin, dovolená se počítá za 120 hodin.)
c) Nárok na dovolenou se počítá v hodinách. Počet hodin dovolené se vypočítá jako třináctina počtu odpracovaných hodin. Výsledek se zaokrouhluje na celá čísla nahoru. (Pokud někdo odpracuje třeba 130 hodin, započítává se 120 hodin. Třináctina je 9,23 hodiny. Takže dovolená je 10 hodin.)
d) Nárok na dovolenou proměníme ve vyplacené peníze – to je v našem případě čerpání dovolené. 
e) Toto není v souladu se zákonem: správně by měl každý zaměstnanec na své výplatní pasce vidět počet odpracovaných hodin a nárok na dovolenou. Já si šetřím práci a výplatní pásky nerozesílám. I pokud s účetní začneme výplatní pásky rozesílat, nárok na dovolenou na nich nebude vidět, protože to účetní systémy nejspíš nestihnou umět. Nárok na dovolenou tedy budu evidovat u sebe ručně. Těm, kterých se nárok bude týkat, dám osobně vědět e-mailem. Pokud žádný e-mail o dovolené nedostanete, ale myslíte si, že na dovolenou nárok máte, neváhejte se prosím ozvat. Řešit to budu nejpozději v prvních lednových dnech. Pokud by měl kdokoliv jakoukoliv otázku k dovolené, nenechávejte si ji pro sebe – třeba mě upozorní, že jsem něco přehlédl nebo pochopil špatně.

Rady a doporučení pro ochranu osobních údajů rodičů a žáků
Nehledejme v tom žádnou složitost. V principu jde pouze o to, abychom respektovali, že každý náš žák a rodič má právo, aby se s jeho osobními údaji zacházelo podle zásady uchovávejte o mně jen to, co musíte, jen po tu dobu, kdy je to nutné; moje údaje chraňte a nedávejte je dalším lidem.
Proto se řídíme těmito pravidly:
a) Pokud posíláme hromadný e-mail, všechny adresáty napíšeme do políčka “skrytá kopie”. Tím dosáhneme toho, že adresáti nevidí adresy ostatních příjemců e-mailu. Do políčka “komu” můžeme uvést třeba svůj vlastní pracovní e-mail.
b) Pokud si z interního systému opisujeme nebo ukládáme e-mailové adresy nebo telefonní čísla, děláme to pouze tak, aby tyto údaje byly chráněny heslem. Je v pořádku mít čísla uložená ve svém telefonu nebo e-maily ve své e-mailové schránce. Není v pořádku si vytisknout tabulku a nechat ji ležet někde ve škole. Je v pořádku mít kontakty vytištěné a mít je u sebe doma v soukromí v pracovně. Není v pořádku, když dlouhou dobu po skončení kurzu tyto údaje v jakékoliv podobě uchovávám.
c) Nahrávky on-line lekcí jsou určeny výhradně pro potřeby žáků ve skupině a není možné odkazy na nahrávky poskytovat dalším osobám.
d) Pokud si někdo všimne, že se s osobními údaji kohokoliv děje něco, co by se asi dít nemělo, je dobré to pro jistotu hned nahlásit Josefu Kvasničákovi. Může jít například o technickou chybu, která způsobí, že někdo má přístup k osobním údajům jiných osob, aniž by je k čemukoliv potřeboval. (To by měl Josef Kvasničák vyřešit.) Může jít ale také o nedopatření, kterého se učitel dopustil. Prosím, ihned se dobrovolně napráskejte. Je to důležité kvůli dvěma věcem: Mohu se poučit a promyslet prevenci podobné situace do budoucnosti. Můžeme se poradit, jak situaci řešit a jestli případně férově neinformovat dotčené osoby.

Pokud Vám zde nějaká informace chybí, pište prosím na [email protected].

Většina tohoto manuálu je obsažena v tomto videu (12 min).

ORGANIZACE KURZU

Co je pro učitele závazné?

  • Kurz začíná v týdnu od 30. září. a skončí po 21 lekcích.
  • V každé lekci dostanou děti za domácí úkol nějakou práci do příště.
  • Během kurzu se děti seznámí se všemi podstatnými tématy potřebnými k přijímačkám. (Jejich pořadí i věnovaný prostor určuje učitel podle potřeb skupiny.)
  • Během kurzu dostanou děti za úkol vypracovat 10 cvičných testů (termín si určí učitel sám, doporučení je zadat je převážně v druhé polovině kurzu).
  • Učitel dětem vždy opraví domácí práci, kterou děti odevzdaly do systému a neupravuje se automaticky (to je jen malá část).
  • Učitel dá všem rodičům informaci o tom, jak si žák v kurzu vede, nejpozději v lednu

Chyby, kterým je třeba se vyhnout:
Učitel dětem zadá za domácí úkol cvičení, které se neopravuje automaticky. Děti úkol vypracují, ale ten zůstane neopravený, protože se učitel nepodíval, co dětem zadává.
Učitel v lednu zjistí, že nestíhá dětem zadat v deseti lekcích desetkrát za domácí úkol cvičný test. Pak dětem zadává dva testy týdně, protože si včas neudělal časový plán témat a cvičných testů.

Jaké jsou termíny závazných schůzek?

V neděli 22. září 2024 proběhne on-line školení. V 17:00 pro matematikáře a v 19:00 pro češtináře.

Kolegiální sdílení dobrých zkušeností a opakujících se problémů proběhne dvakrát. Každý si dvakrát vybere ze dvou možností.
Poprvé v sobotu 9. nebo neděli 10. listopadu: češtináři se sejdou ve 14:00, matematikáři v 15:15.
Podruhé v sobotu 18. nebo neděli 19. ledna: matematikáři se sejdou ve 14:00, češtináři v 15:15.

Kdy se učí a kdy ne?

Po dohodě může nastat výjimka. kalendář výuky

Varianta 1 (přijímačky jsou už v týdnu 7. – 11. dubna)
kurzy probíhají od 30. září do 16. března (případně do 23. března, když  nějaká lekce odpadne)
neučíme od soboty 26. 10. do středy 30. 10. (podzimní prázdniny)
neučíme od čtvrtku 19. 12. do pátku 3. 1. (vánoční prázdniny)

Opakovací kurz dětem nabídneme v termínu 24. 3. – 6. 4.

Varianta 2 (přijímačky jsou nejdříve 14. dubna)
kurzy probíhají od 30. září do 23. března (případně do 30. března, když  nějaká lekce odpadne)
neučíme od soboty 26. 10. do pátku 1. 11. (podzimní prázdniny)
neučíme od pondělí 16. 12. do neděle 5. 1. (vánoční prázdniny)

Opakovací kurz dětem nabídneme v termínu 31. 3. – 13. 4.

 

Přijímací zkoušky deváťáků mají tyto termíny:

  • 1. termín: ?? dubna 2025
  • 2. termín: ?? dubna 2025

Přijímací zkoušky páťáků a sedmáků mají tyto termíny:

  • 1. termín: ?? dubna 2025
  • 2. termín: ?? dubna 2025

Co mám dělat, když nemůžu učit?

Co nejdříve napsat zprávu na [email protected]!
Stát se to může, vyřešíme to. Vyřešíme to tím lépe, s čím větším předstihem se do toho dáme.
Typické řešení je nechat lekci odpadnout a nahradit ji při nejbližších prázdninách (klidně v předstihu), případně v týdnu po skončení kurzu. Pokud už toto řešení není možné, domluvíme se na suplování.

Chyby, kterým je třeba se vyhnout:
Učitel má svou představu o tom, jak by se jeho absence dala vyřešit, ale odkládá řešení problému, až se absence přiblíží. Kvůli tomu příliš pozdě zjistí, že jeho řešení má nedostatek, a na jiné dobré řešení už není čas, protože učitel nenapsal hned, když se o své absenci dozvěděl.

NEŽ KURZY ZAČNOU - značně zastaralé, v létě 2024 proběhne inovace

Co budu potřebovat a jak se tam budu přihlašovat?

Pracovní e-mail
Hlásíme se do něj na adrese webmail.active24.com. Přihlašovací jméno je u každého z nás ve tvaru [email protected]. Heslo je Krestnijmeno+telefonní číslo. (Heslo si může každý změnit.) Například Josef777106114 (první písmeno je vždy velké).

Aplikace Zoom
Stáhnout ji můžete zde. Pokud aplikaci již máte, bude potřeba odhlásit se ze svého soukromého účtu (hned pod křížkem v okně aplikace je ikonka, na kterou stačí kliknout a vybrat sign out). Přihlaste se v aplikaci prosím  se svým pracovním e-mailem a stejným heslem jako do e-mailu.

Paadlet.com (nástěnka kurzu)
Stačí se přihlásit jednou, Padlet si nás pak už pamatuje. Klikněte prosím sem a přihlaste se svým pracovním e-mailem (@dostansenagympl.cz) a heslem stejným jako do tohoto e-mailu.

Přihlášení na naše stránky
Pokud nemáte účet z minulosti, vytvořil jsem vám nový. Přihlašovací jméno u nových účtů je jmeno.prijmeni, heslo je opět stejné (křestní jméno+číslo).
Přihlašování probíhá na stránce www.dostansenagympl.cz po kliknutí na Můj účet.

Přihlášení do systému opravování úloh
Probíhá úplně stejně jako předchozí bod, jen s tím rozdílem, že vlevo nahoře je potřeba po přihlášení najet myší (neklikat) na nápis dostansenagympl.cz a z nabídky, která se rozbalí, vybrat možnost Nástěnka. Alternativou tomuto postupu je tento odkaz a stejné údaje jako v předchozím bodě.

Když potřebuju opravoavt domácí úlohy, po přihlášení vlevo nahoře kliknu na "Nástěnka"

Co mám připravit před začátkem svého kurzu?

Kontrola rychlosti internetu
Nebýt dobře vidět a slyšet, to je v on-line výuce podobně nevhodné jako chodit do hodin 15 minut po zvonění. Prosím v době, kdy bude probíhat váš kurz, klikněte na tento odkaz a spusťte test. Je nutné, aby výsledky byly alespoň 8Mbit/s při stahování a 1Mbit/s při odesílání dat. Pokud vyjdou nižší čísla, prosím, řešte to ihned.

Kontrola nástěnky kurzu + svojí vizitky
Jediné místo, kde rodiče a děti uvidí jméno svého učitele, je nástěnka, kterou jsem každému založil. Prosím zkontrolujme, jestli v našem kurzu je připravená nástěnka (jestli funguje) a jestli je na ní umístěná správná vizitka s pracovním e-mailem.

Na nástěnce můžeme dětem a rodičům samozřejmě dát i svůj soukromý e-mail nebo telefon, to už je volba každého z nás. Nicméně v pracovním e-mailu nastavím každému automatické přeposílá pošty na jeho mailovou adresu, ze které se mnou komunikuje. Kdo by chtěl toto nastavení pracovního e-mailu změnit, ať se prosím ozve. Jinak na nástěnku si samozřejmě každý může dát, co uzná za vhodné.

Jaké výukové materiály budu potřebovat?

S připravenými materiály se společně podrobněji seznámíme na společné on-line schůzce.

Matematika: Pravděpodobně nebudeme potřebovat žádné vlastní materiály. Jsou připraveny úlohy, které vymezují, jaké dovednosti by děti měly ovládat. Dá se s tím zacházet jako s materiálem do hodiny. K tomu je připraveno navazující procvičení každého tématu, které je možné dětem zadat jako domácí úkol. Připravit je potřeba pouze vlastní doplňky, se kterými rádi pracujeme.
Cvičené testy jsou pro děti také připravené, budeme jim je zadávat jako úkol především v druhé polovině kurzu.

Čeština: Přípravu do hodin si každý učitel zajišťuje sám. K dispozici budeme mít naskenovanou cvičebnici, kterou jsme používali loni. Každý učitel si může vystačit s PDF soubory s touto učebnicí, může dětem posílat vlastní materiály k vytištění a ke společné práci, může se s dětmi domluvit na nákupu společné učebnice.
Procvičování jednotlivých témat (jako domácí práce) je v systému připravené pro všechny ročníky, a to včetně cvičných testů. Učitel češtiny tedy nemusí dětem zadávat vlastní domácí úkoly, může využít, co je připraveno.

5. a 7. třída
Testy z českého jazyka pro žáky 5. a 7. tříd, 2023-2024, vydavatelství Didaktis

Toto máme k dispozici naskenované v PDF

9. třída
Přijímačky v pohodě (český jazyk a literatura) 2023 , vydavatelství Taktik

Toto máme k dispozici naskenované v PDF

Jak je vyřešené nahrazování lekcí, když je někdo nemocný?

Letos budeme rodičům rozmlouvat, aby si děti lekce nahrazovaly s jinou skupinou. Není to efektivní, často nejsou kurzy v souladu.

Pokud bude někdo nemocný nebo někde mimo dosah internetu, bude mít přístup k záznamu on-line lekce. Záznamy budou neveřejné a nikdo mimo skupinu zapsaných žáků (ani ostatní učitelé) k nim nebude mít přístup.

KDYŽ KURZY ZAČNOU

Doporučení pro první lekci

  • Při představování dětem ukážeme, kde v programu Zoom můžou přepsat jméno, pod kterým jsou vidět. Chceme, aby tam měli své jméno, pod kterým je poznáme.
  • Spolu s dětmi projdeme – stručně, ale jasně – kde děti najdou domácí úkoly a kde najdou nástěnku, na kterou jim vkládáme své materiály.
  • Nastavíme jasná a jednoduchá pravidla k domácím úkolům: každý týden je úkol, termín odevzdání.
  • Nastavíme přátelskou a vlídnou atmosféru a děti ujistíme, že jsme v kurzu proto, abychom dělali chyby a řešili je spolu.
  • Při zadávání úkolu na příště (na konci lekce) dětem vysvětlíme, jaký je rozdíl mezi úlohami k procvičování a závěrečným testíkem.

Chyby, kterým je třeba se vyhnout:
Učitel při hodině vidí neplatná jména dětí a neví, jak má děti oslovovat, protože na začátku nevyzval děti, aby si napsaly své jméno.
Učitel neumí dětem odpovědět na základní technické dotazy, protože není zorientovaný v systému
Děti neodevzdávají úkoly, protože učitel na začátku jasně nestanovil, že úkoly jsou povinné.
Učitel děti zaplaví příliš velkým množstvím příliš neurčitých pokynů a informací, protože nemá jasno v tom, co po dětech chce, jak to chce a kde to děti najdou.

Doporučení pro výuku

  • Děláme si do vytištěného seznamu dětí čárky, kdo při lekci už dostal prostor. Jednak tím vyřešíme v průběhu hodiny docházku, jednak zajistíme, aby se zapojili všichni.
  • Přenášíme aktivitu na žáky, aby při lekci samostatně řešili úlohy (všech deset najednou, ne jen jeden “veřejně”) a existovala jasná informace pro učitele, jak dané téma zvládají.
  • Střídáme aktivizační metody. Využívat můžeme například:
    – kvízy v Quizziz.com
    – samostatné řešení úlohy a  komunikaci o řešení v soukromém chatu
    – hlasování o správnosti předloženého řešení
    – společné řešení, ve kterém každý žák vyřeší jen část úlohy a další žáci musí navázat
  • Když poprvé nějaký žák řekne, že úkol “nešel odeslat”, zavádíme pravidlo, že nám úkol má v takovém případě poslat mailem. A současně popsat, co nefunguje, aby tato informace mohla doputovat na [email protected].
  • Když vnímáme, že pracovní nastavení nějakého žáka není ideální, komunikujeme o tom s rodiči nejpozději po dvou lekcích. Rodiče typicky nemají přehled a nemají informace – často jsme pro ně nenahraditelným partnerem v péči o jejich dítě v důležitém období.
  • Dětem vysvětlíme, že když odevzdají úkoly po termínu, může trvat další dobu, než jim je opravíme. Nejméně jednou měsíčně opravíme všechny staré, pozdě odevzdané úkoly.

Chyby, kterým je třeba se vyhnout:
Učitel na začátku hodiny ztrácí čas docházkou, protože nepracuje v průběhu lekce se seznamem dětí.
Učitel celou hodinu mluví a nutí děti, aby pouze poslouchaly, popřípadě vyvolává vždy jednoho žáka a ostatní dále pouze poslouchají, protože nemá připravené kvízy a úlohy k hromadnému samostatnému řešení.
Učitel neumí žákovi ukázat, kde najde své odevzdané úkoly, protože není zorientovaný v systému a neví ani to, že žáci mají k dispozici podrobný návod.
Učitel připustí, že nebylo možné vypracovat úkol kvůli technické chybě, protože nemá připravený požadavek, že úkol musí být odevzdán vždy – a když to nejde v systému, tak mailem.
(!) Učitel při lekci rozebírá úlohy a testy, které byly zadány za domácí úkol, čímž nudí ty žáky, kteří dané úlohy zvládli vypracovat. Učitel nemá připravené nové úlohy.
Učitel je smířený s tím, že velká část dětí v kurzu nedělá domácí úkoly, a neuvědomuje si, že vhodnou komunikací s rodiči to může změnit.
Učiteli v systému dlouhé měsíce leží žákovské úkoly, které čekají na opravu, protože učitel pravidelně nekontroluje pozdě odevzdané úkoly.

Jak se připojím k lekci?

Na stránce www.dostansenagympl.cz se přihlásíte po kliknutí na Můj účet. Poté je dole na stránce nadpis Tvoje Kurzy, pod kterými klikneme na název kurzu (tzn. na levou část řádku), aby se kurz otevřel.

Poté se otevře kurz (například “Český jazyk 7”). Pokud učíme v tomto ročníku více skupin, vypíše se pod sebe více skupin. Každá má své tlačítko Připojit se ke schůzce.

Jak funguje nahrávání lekcí?

Automaticky. Učitel se nemusí o nic starat.

Je ovšem potřeba, aby se učitel připojil k videokonferenci přihlášený v Zoomu svým pracovním účtem. Nahrávání se spustí automaticky ve chvíli, kdy se ke schůzce připojí učitel.

Nahrávání se dá ručně zapauzovat současným stisknutím ALT+P.  Prvním stisknutím začne pauza, druhým stisknutím se nahrávání opět spustí. Pokud se nahrávání automaticky nespustilo, prosím, spusťte ho z menu volbou Record to the Cloud. 

Co je všechno vidět na stránce kurzu?

Vracíme se zpět na naše stránky: když otevřeme svůj kurz. Pod názvem naší skupiny (například ČJ9 – Úterý 15:30) je vidět odkaz na Nástěnku kurzu. Sem budou žáci chodit pro materiály, které jim na nástěnku umístíme – například PDF k vytištění.

Níže je modré tlačítko Připojit se ke schůzce. Tímto tlačítkem se žáci i my připojíme k hodině. (Je nutné být předem přihlášený ve svém účtu v aplikaci Zoom.)

Další odkaz je na Nahrávky hodin. Zde se budou shromažďovat odkazy na proběhlé lekce. (Přístup sem mají jen lidé z našeho kurzu.)

Dole se nachází obsah kurzu, ve kterém najdeme jednotlivé lekce – domácí úkoly k procvičení daného tématu – a cvičné testy – také k zadání domů.

Klikněte pro zvětšení

Jak zadávat domácií úkoly?

Vždy máme možnost dětem zadat nějakou svou vlastní práci – nejlépe umístěním na nástěnku a vyhlášením na samotné hodině. Nevýhodou je větší pracnost především při opravě úkolu.

Ke každému tématu máme pro každý ročník (čj i ma) připravené procvičení, které najdeme my i děti na stejném místě: Ve svém kurzu dole pod nadpisem Kurz, obsah kurzu. Když klikneme na název dané lekce (ne na modré kolečko vpravo,  ale na název vlevo), uvidíme, co děti čeká. My jim zadáme úkol pouze tak, že na hodině řekneme: “Do příště vypracujte lekci Shoda podnětu s přísudkem.”

Domluvme se s dětmi, že termín na odevzdávání domácí práce je nejpozději dva dny před další lekcí – abychom měli čas odevzdané práce vyhodnotit a promyslet další postup.

Jak opravovat domácí úkoly?

Úkoly se zpravidla opravují automaticky, protože odpovědi jsou v 90 % cvičení uzavřené. Musíme ale vědět, co dětem zadáváme: když jim zadáme cvičení, ve kterém jsou odpovědi otevřené, žáci budou čekat na naše ruční vyhodnocení své práce. Jak na to?

1. Po přihlášení do svého účtu klikneme na Nástěnku, abychom se dostali “do systému”.
2. V menu zvolíme LearnDash LMS a poté Testy. (1. obrázek)
3. Zde klikneme na Otevřené úlohy, dále zvolíme, že chceme jen Neopraveno, a nakonec si vybereme jen svůj kurz – potvrdíme filtrovat. (2. obrázek)
4. Každou úlohu si zobrazíme a poté zapíšeme počet bodů, který se uloží až po stisknutí tlačítka obodovat. (3. obrázek)
(Technický zlepšovák: při kliknutí na “zobrazit” držte na klávesnici CTRL. Úloha se zobrazí v nové záložce, my si ji přečteme, případně okomentujeme, a pak ji zavřeme – a v tu chvíli nemusíme čekat no nové načtení seznamu všech neopravených úloh.)

1. obrázek: Klikněte pro zvětšení
2. obrázek: Klikněte pro zvětšení
3. obrázek: Klikněte pro zvětšení

Co když někomu špatně oboduju úlohu?

Dá se to opravit, jen se k tomu člověk musí proklikat. Postupujte prosím podle navigace na obrázku níže. Na druhém obrázku je ukázáno, v jakém místě je k nalezení kolonka s bodovým hodnocením. Nezapomeňte po změně bodů uložit změny modrým tlačítkem update!

Klikněte pro zvětšení
Klikněte pro zvětšení

Kde najdu přehled odevzdaných úkolů a testů?

Nejprve je potřeba v menu zvolit Stránku pro učitele. (1. obrázek)

1. obrázek: Klikněte pro zvětšení

V prvním sloupci zvolíme předmět a ročník. V druhém sloupci svou konkrétní skupinu. Ve třetím sloupci pak vybereme cvičení nebo test, jehož výsledky chceme zobrazit. Pak klikneme na Zobrazit.(2. obrázek)

V horní části stránky vidíme celkovou úspěšnost jednotlivých žáků v daném cvičení. V dolní části stránky jsou rozepsané jednotlivé otázky a u nich procento úspěšnosti v dané skupině. V pravém sloupci jsou vypsané špatné odpovědi našich žáků.

2. obrázek: Klikněte pro zvětšení

Kde najdu seznam žáků a kontakty na rodiče?

Na stejném místě, kde je statistika úspěšnosti naší skupiny žáků.
Hned na prvním řádku je Zobrazit kontakty na rodiče, na což se dá kliknout.
Otevře se tabulka se jmény žáků a s kontakty na jejich rodiče.

Klikněte pro zvětšení

MATERIÁLY PRO UČITELE

Pokud češtinář narazí na nějakou chybu v našich materiálech, laskavě o této chybě napíše zprávu na adresu [email protected].
Matematikář o chybách píše na [email protected].

Český jazyk - PDF s cvičeními do hodin

Pokud bychom neměli k nějakému tématu vlastní materiál, můžeme dětem dát na nástěnku nějaké PDF odsud a pracovat s ním. Jsou to naskenované loňské učebnice.

Český jazyk - naše cvičné testy

Testů v kurzu je jen 10!

Matematiky - materiály do hodin

5. třída

Slovní úlohy se dvěma neznámými: lekce bez výsledkůlekceprocvičenítest
Rozdělování celku: lekce bez výsledkůlekceprocvičenítest
Různé slovní úlohy:  lekce bez výsledkůlekceprocvičenítest
Problémové úlohy: lekce bez výsledků, lekce, procvičení, test

7. třída

Slovní úlohy se dvěma neznámými: lekce bez výsledkůlekceprocvičenítest
Rozdělování celku: lekce bez výsledkůlekceprocvičenítest
Problémové úlohy: lekce bez výsledků, lekce, procvičení, test

9. třída

Problémové úlohy: lekce bez výsledků, lekce, procvičení, test

Matematika - naše cvičné testy

Testů v kurzu je jen 10!

SHRNUTÍ POVINNOSTÍ - TOTO JE AKTUÁLNÍ AŽ V ZÁŘÍ 2024

  • znalost tohoto Manuálu pro učitele
  • účast na “školicí” schůzce v září
  • účast na dvou kolegiálních sdílení v listopadu a lednu
  • základní znalost prostředí z pohledu žáka
  • vytvoření časového plánu kurzu, do kterého se vejde 10 cvičných testů
  • pravidelné zadávání  a vyhodnocování domácích úkolů
  • nejméně jednou měsíčně “vyčištění stolu”, tedy oprava všech odevzdaných domácích úkolů, i těch mimo stanovené termíny
  • přenášení aktivity při výuce na žáka (žáci nesmí pořád jen “sledovat televizi”)
  • příprava úloh do on-line výuky, které žáci neřešili za domácí úkol
  • partnerská podpora rodičů a žáka, pokud dítě nepracuje ideálně (tj. komunikace s rodičem, případně návrhy pro rodiče)
  • bez odkladu hlásit plánovaný výpadek ve výuce, i kdyby to bylo ve “zbytečně” velkém předstihu
  • hlásit v předstihu změnu, pokud někdo chce v následujícím měsíci uplatnit jako Hlavní DPP smlouvu s jiným zaměstnavatelem